VORES FOKUSOMRÅDER ER:

  • AT ALLE ELEVER SKAL BLIVE DYGTIGERE

    Det opnår vi ved:

    • Læringsmål som elever, forældre og lærere forstår
    • Undervisningsdifferentiering (niveau, køn, interesse)
    • Holddeling 30-35% af tiden
    • Faglig guidning og supervision af kontaktlærer
    • Brug af læse- og matematikvejledere
    • ILP’en (Individuel Lærings Plan) som et aktivt værktøj – opstille læringsmål
    • Digitale undervisningsmidler
    • Faglige test
  • AT ALLE ELEVER SKAL TRIVES BEDRE

    Det opnår vi ved:

    • Daglig kontakt med kontaktlærer
    • Social og trivselsmæssig guidning af kontaktlærer
    • Fokus på klassen og den enkelte elevs trivsel
    • Klassefællesskab og andre fællesskaber
    • AKT vejledere, pædagoger og skolefe
    • Trivselsmålinger
  • SKOLE-HJEM SAMARBEJDET

    Det opnår vi ved:

    • 2 årlige forældremøder
    • 2 årlige skolehjemsamtaler – nov. og marts
    • Elevplaner udarbejdes inden 1. skole-hjem samtale
    • 1-2 årlige fagcafeer
    • Kontaktforældre i alle klasser
    • Skolebestyrelse
    • Kommunikation – nyhedsbreve hver uge, SkoleIntra og skolens hjemmeside
  • KONTAKTLÆRER ORDNING

    Eleverne mødes med deres kontaktlærer dagligt efter behov kl. 8.25-8.55 med fokus på:

    • Relationer – lærer/elev, elev/elev og skolehjem samarbejde
    • Læringsmål – som elev og forældre forstår
    • Faglighed – dansk, matematik, trivsel og bevægelse/motion
  • FAGLIGE, DIDAKTISKE OG PÆDAGOGISKE IDEER

    • Klassen bevares som et fællesskab
    • Kontaktlærer i stedet for klasselærer
    • Holddeling i 30% af undervisningstiden
    • Forældresamarbejdet varetages af kontaktlærer